مرگ افسانه بوکس آلمان

اشملینگ در حال مبارزه با لویس
قهرمان افسانه ای ورزش آلمان، مکس اشملینگ (Max Schmeling) درگذشت.

قهرمان بوکس آلمان روز دوم فوریه در سن 99 سالگی در شهر هولنشتدت دار فانی را ودا گفت. به همین خاطر مراسم یادبودی توسط دفتر ریاست جمهوری آلمان در روز 24 فوریه برگذار خواهد شد که در آن رییس جمهور این کشور یعنی هورست کهلر (Horst Koehler) نیز شرکت خواهد کرد.

بیوگرافی
ماکس اشملینگ 28 سپتامبر 1905 در شهر کوچک لوکوو به دنیا آمد. او از سال 1930 تا 1932 قهرمان سنگین وزن بوکس جهان بود. بزرگترین موفقیت او ناکاوت (KO) کردن قهرمان بوکس جهان در سال 1936 یعنی جو لویس (Jo Louis) در شهر نیویورک بود. در آن زمان اشملینگ موفق شد لویس را در خانه خود جلوی بیش از 40 هزار تماشاگر در دوازده راند از پای در آورد. پس از آن مسابقه، اشملینگ برای مردم آلمان تبدیل به یک قهرمان افسانه ای شد.

از 70 رقابتهایی که او در رینگ انجام داده بود 56 بار پیروز میدان شده بود، که این آمار برای یک بوکسر حرفه ای آماری موفق بشمار می رود. از دیگر افتخارات او می توان به ثبت نام او در "سالن افتخارات" (Hall of Fame) بوکس جهان در سال 1991 اشاره کرد.

قربانی سیاست

پس از اینکه او به یک قهرمان افسانه ای تبدیل شد، هیتلر از او جهت تبلیغ رژیم خود استفاده کرد و او مجبور شد تا در کنار هیتلر چاى بنوشد. اما از طرفی دیگر اشملینگ تا لحظه مرگ مربى و مدیر یهودى اش، جو یاکوب در سال 1939 در کنار او باقى ماند و در شب آتش زدن اماکن مذهبى یهودیان در آلمان، دو جوان یهودى را مدتها در خانه اش پنهان کرد. به همین دلیل امروزه در نوادای آمریکا، روز 6 دسامبر، روز ماکس نام گذاری شده است.

خیرخواه
بعد از جنگ جهانی دوم و محبوب شدن بیشتر اشملینگ، وضیعت اقتصادی او به حدی خوب شده بود که توانست بخش عمده ای از شرکت کوکا کولا را بخرد. و بعد از آن او درصدد راه اندازی یک سازمان خیریه بر آمد تا به کودکان مریض و بی سرپرست کمک کند.

او همچنین مبلغ زیادی را به لویس (حریف خود) کمک کرد تا او را از شرایط بحرانی مالیی که آن زمان گرفتارش بود نجات دهد. پس از مرگ لویس در سال 1981، اشملینگ همچنین مبلغ قابل توجهی را به همسر او کمک کرد تا مراسم درگذشت او را برگزار کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد